5a1ab234c687868d94742a28ecd496d0-626.jpg

reading.png

 _م_ا_و_ا.png

 

 

 

صوت وفیلم(کلیک کنید)

7892000.jpg

5913.jpg

_امام_زمان_خود_چه_کردی.jpg

_جان_امام_زمان2.jpg

_به_امام_زمان2.jpg

 _با_امام_زمان2.jpg

رویش فرهنگی

 

مجله تخصصی «رویش فرهنگ»

 

 

 

جدول زمان بندي دوره آموزشی رويش های فرهنگی

دانلود پوستر رویش فرهنگی 

 

حضرت امام خمینی:

شناخت فرهنگ از مسائل بسیار مهم و حیاتی در بقاء و تداوم انقلاب اسلامی بوده و ضروری است که براساس تعریف فرهنگ و شاخصه ها و ساختاره های آن، ابعاد نظام و کشور اسلامی خود را سازماندهی نماییم.

 

حضرت آیت الله خامنه ای:

مسأله فرهنگ را باید مسأله اول این کشور به حساب آورد و بدون تردید با پشتیبانی و تقویت بنیه های فرهنگی، پیشرفت این کشور در تمامی زمینه ها تضمین خواهد شد.

 

مقدمه

اهمیت و جایگاه فرهنگ در شکل گیری و تکوین انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست؛ آنچنانکه اصلی ترین مؤلفه پیروزی شکوهمند ملت ایران، قبل از آنکه ماهیت سیاسی داشته باشد، ماهیتی فرهنگی دارد. اساسا فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و با انحراف فرهنگ هر چند جامعه در بعدهای اقتصادی، سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد ولی پوچ و پوک و میان تهی است. برای شناخت موضوعات فرهنگی و تبیین جایگاه، ویژگی، رسالت، راهکارهای توسعه فرهنگ، شناخت موانع فرهنگی و موضوعات مهم دیگر فرهنگی باید به افرادی رجوع کرد که در این عرصه، یک نظریه پرداز و مهندس فرهنگی چیره دست باشند و تمامی زوایای امر، تحت اشراف آن ها باشد. در حال حاضر به جرأت میتوان گفت عالمترین، متخصص ترین و جامع ترین شخص برای مهندسی فرهنگی کشور، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) است. لذا عمل بر اساس شناخت مبانی و راهکارهای آن رهبر فرزانه در عرصه فرهنگ این مرز و بوم، امری ضروری و اجتناب ناپذیر مینماید.

 

اهداف

الف) هدف اصلی:

  • دانش افزایی ناظر بر مهارت مخاطب در حوزه فرهنگ
  • آشناسازی فعالان فرهنگی با مبانی کار فرهنگی از منظر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)

ب) هدف فرعی:

  • تربیت جمعی از عناصر ارزشمند فرهنگی
  • تولید درسنامه های آموزشی در حوزه فرهنگ

 


امتیازات و برجستگی ها

  • شناخت دیدگاه مقام معظم رهبری به عنوان نظریه پرداز و صاحب نظری سترگ در حوزه فرهنگ
  • درنظر گرفتن جوانب موضوع فرهنگ و کلیت و جامعیت طرح
  • توأم شدن کارکردها با مباحث علمی و تئوری
  • بهره گیری از برجسته ترین استادان و صاحب نظران حوزه ی فرهنگ
  • گزینش مخاطبان فرهیخته و آزموده؛ متناسب با سطح هر دوره (اصحاب فرهنگ)
  • پخش رسانه ای تمام جلسات از رادیو معارف و شبکه های سیما
  • ارائه مدرک پودمانی از دانشگاه تبیین گفتمان انقلاب اسلامی تهران

 

شیوه ی اجرا

جلسات در سه بخش، به شیوه ای برنامه ریزی شده است که ابتدا استاد با توجه به موضوع و سرفصل آن، در زمان مشخصی مطالب خود را ارائه میدهد و در ادامه الگوهای موفق مرتبط با موضوع بحث، در قالب کلیپ معرفی میشوند. سرانجام قسمت عمده ای از برنامه به صورت پرسش و پاسخ و تعامل بین استاد و مخاطبین و بیان دغدغه ها و ارائه راهکارها براساس منویات مقام معظم رهبری برگزار می شود.

 

توضیح سطوح

این دوره در چهار سطح و در قالب 48 جلسه، باتوجه به اولویت موضوعات، پیش بینی شده است که مباحث هر سطح، پیش نیاز مباحث بعدی بوده و به شرح ذیل تنظیم شده است:

  • سطح یک با موضوع شناخت مفهوم، ضرورت و ابزارهای کار فرهنگی ویژه علاقمندان (ده جلسه)
  • سطح دو با موضوع آشنایی با قالب های کارآمد فرهنگی و آسیب شناسی آن ها ویژه فعالان (چهارده جلسه)
  • سطح سه با موضوع اصول و شیوه های مدیریت فرهنگی ویژه مدیران (چهارده جلسه)
  • سطح چهار با موضوع شناخت فرآیند مطلوب تحول فرهنگی ویژه ی صاحب نظران فرهنگی (ده جلسه)

سطح یک   برخی از سرفصل های سطح یک: شناخت مفهوم، ضرورت و ابزارهای کار فرهنگی   10 جلسه

 

چیستی فرهنگ

  • تعریف، اهمیت و جایگاه فرهنگ
  • ضرورت کار فرهنگی

 

ابزارهای انتقال فرهنگ

 

کارکرد ادبیات

  • اهمیت و جایگاه ادبیات و نسبت آن با فرهنگ
  • اهمیت و جایگاه زبان فارسی و بسترهای رشد ادبیات

 

کارکرد قالب های ادبی

  • شعر
  • اهمیت و جایگاه شعر
  • اجزاء، سبک ها و اقسام شعر (سبک هندی،شعر معاصر، شعر نو، شعر آیینی)
  • حرکت رو به رشد شعر بعد از انقلاب و رابطه آن با ارزش های اسلامی و انقلابی
  • داستان، رمان، نمایشنامه و فیلمنامه
  • طنز / نقد ادبی

 

کارکرد هنر

  • اهمیت، تعریف، کارکردها و ویژگی های هنر
  • جایگاه هنر در صدر اسلام و نحوه ی استفاده پیامبر از آن
  • ارزش پذیری هنر
  • هنر برای هنر، هنر برای پول، ارزش ذاتی هنر
  • هنر متعهد (رابطه هنر و اخلاق)
  • وضعیت هنر در جهان امروز
  • وضعیت کنونی هنر و آسیب شناسی آن در کشور

 

وظایف متولیان و مدیران هنری در کشور

اهمیت دادن به هنر و هدایت و اعتلای آن به سمت هنر فاخر

شناخت ظرافت ها و حساسیت های مسأله هنر

سازماندهی و تلاش برای دفاع از هنر انقلابی

حمایت هدفمند از آثار ارزشی و عدم حمایت از آثار فاسد و یا دارای عقاید غلط به بهانه آزادی

 

رشته ها و قالب های هنری

  • هنرهای نمایشی (سینما و تئاتر)
  • موسیقی و سرود
  • نقاشی

سطح دو   برخی از سرفصل های سطح دو: آشنایی با قالب های کارآمد فرهنگی و آسیب شناسی آن ها   14 جلسه

 

قالب های تبلیغی و ترویجی

  • ·فعالیت های قرآنی
  • ایجاد انس و آشناسازی عمومی با قرآن و روخوانی آن
  • بها دادن به قرائت قرآن و قاریان موفق
  • ترویج فهم مفاهیم قرآنی و تدبر در قرآن
  • تفاوت تدبر با تفسیر
  • درک مفاهیم روز و پاسخگویی به شبهات با قرآن
  • آموزش زبان عربی با گرایش فهم و ترجمه قرآن
  • حک کردن برخی مفاهیم قرآنی در ذهن ها
  • بهره مندی از راهنمایی دانایان به معارف قرآن
  • نزدیک کردن دل ها به قرآن؛ از جنبه عاطفی و عقلانی و تخلق به اخلاق
  • مسابقات و جلسات قرآن و ترویج حفظ آن
  • ·تبلیغ چهره به چهره و خطابه
  • تعظیم شعائر و برگزاری مراسمات
  • ترویج احادیث ائمه اطهار (علیهم السلام) و جلسات پرسش و پاسخ و پاسخگویی به شبهات

 

قالب های مکتوب

  • ·کتاب و مطالعه
  • اهمیت و جایگاه کتاب
  • وظایف ما در قبال کتاب و کتابخوانی

       تولید کتب مفید و موردنیاز جامعه و جلوگیری از توزیع کتب فاسد

       ترویج فرهنگ کتابخوانی و پرداختن به نقد و بررسی کتب

       برپایی نمایشگاه های کتاب ملی و استانی

  • ·مطبوعات
  • نقش و وظایف مطبوعات
  • آسیب شناسی مطبوعات
  • آزادی مطبوعات

 


قالب های تفریحی

  • ·ورزش
  • ورزش و فرهنگ اسلامی
  • ورزش همگانی، پهلوانی و قهرمانی
  • ورزش بانوان
  • مدیریت ورزش
  • ·تفریحات و سرگرمی
  • سفر و برگزاری اردوها
  • سفرهای زیارتی (حج، عتبات، مشهد مقدس و ...)
  • اردوهای جهادی و اردوهای راهیان نور

 

رسانه ها

  • جایگاه رسانه در دنیای امروز
  • رادیو تلویزیون
  • ماهواره و اینترنت

 

بسترها و موقعیت های ویژه برای کار فرهنگی (پایگاه ها و مراکز فرهنگی)

  • ·اهمیت خانواده و ثمرات خانواده سالم
  • ·مسجد و پایگاه های بسیج و شاخص های بسیجیان
  • ·مدرسه
  • ·هیئت و مجالس ذکر اهل بیت (علیهم السلام)
  • اصول برگزاری مجالس عزاداری

       ارکان مجالس ذکر اهل بیت (علیهم السلام)

  • منبر و سخنرانی
  • مداحی و مجالس ذکر اهل بیت (علیهم السلام)
  • آفات و انحرافات عزاداری

       آفات فکری مجالس هیئت

      انحرافات عملی عزاداری

 

بسترهای زمانی (مناسبت ها و موقعیت های ویژه برای کار فرهنگی)

  • ایام ماه مبارک رمضان و ماه های رجب، محرم و صفر
  • ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب و روز قدس
  • تابستان و اوقات فراغت
  • عید فطر و ایام حج

سطح سه   برخی از سر فصل های سطح سه: اصول و شیوه‌های مدیریت فرهنگی   14 جلسه

 

توسعه ی فرهنگی؛ راهکار دستیابی به فرهنگ آرمانی

اصول و سیاست های کلان در توسعه ی فرهنگی

  • شکوه و اوج ادب و هنر در دوران صفویه
  • تهاجم فرهنگی غرب بعد از رنسانس
  • انحطاط فرهنگ تا قبل از انقلاب اسلامی
  • انقلاب اسلامی و عرصه فرهنگ
  • رو به رشد بودن روند پیشرفت فرهنگی نظام اسلامی

 

راهبردهای کلان در توسعه فرهنگی

  • لزوم ایجاد جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی و پویش جبهه‌ای در این عرصه
  • لزوم تجمع اصحاب حق و تقویت روحیه کار جمعی و تشکیلاتی
  • لزوم حفظ آرایش اسلامی و انقلابی و دفاع از مرزهای فرهنگی
  • مبارزه با شبهات و انحرافات فکری و اعمال قدرت در مواقع ضروری برای حراست از فرهنگ اسلامی
  • حفظ محوریت علما و روحانیون در کار فرهنگی و الکوسازی و سوق دادن مخاطب به سمت اسوه‌های دینی
  • توجه به جایگاه وحدت و پرهیز از تفرقه افکنی
  • داشتن نگاه جهانی و حساسیت نسبت به حوادث و وقایع فرامرزی

 

فرایند توسعه فرهنگی

 

گسترش کیفی فرهنگ

  • تولید علم و فرهنگ و تربیت عناصر کارآمد فرهنگی
  • بیدار کردن عقول، آشنا سازی با مبانی معرفتی اسلام و عمق بخشی به اعتقادات
  • نشر مکارم اخلاق و پرورش روح مخاطب و جهت دهی به ذائقه مردم در جهت ارزش‌های فرهنگی
  • تقویت هویت و اعتماد به نفس ملی و اقامه شعار دینی و توجه به ظواهر اسلامی
  • سالم سازی فضای عمومی کشور و سوق دادن جامعه به سمت حیات طیبه
  • تبیین جایگاه ولایت و ترویج روحیۀ ولایتمداری و بصیرت افزایی
  • هدف گذاری تربیتی برای نسل‌های آینده و تأمین الزامات آن

 

گسترش کمّی فرهنگ

  • تولید ادبیات
  • نهاد سازی
  • تولید و توزیع محصولات فرهنگی

 


الزامات اجرایی در کار فرهنگی

  • درک صحیح از کار فرهنگی
  • ضرورت خبره‌گی و کارشناسی بودن کار فرهنگی
  • تأثیرگذاری بر ذهن، شخصیت و قلب افراد و بکارگیری شیوه‌های جذاب، سالم و شادی بخش
  • محبت؛ راه جذب به دین
  • محوریت دادن به تلاش مخاطب در هدایت او
  • عرضه‌ی برهانی و منطقی مطالب و پرهیز از طرح مباحت ضعیف و خرافی
  • لزوم تکرار و استدلال برای تثبیت موضوع در باور مخاطب
  • لزوم ایجاد عادت برای گسترش، تغییر یا تأمین فرهنگ
  • القای غیر مستقیم پیام ها و مفاهیم و آموزش از طریق رفتار
  • به کارگیری روحانیون توانمند در فعالیت های فرهنگی
  • لزوم هنری و نو آورانه بودن فعالیت های فرهنگی و پرهیز از کارهای ضعیف و کم کیفیت

 

وظایف مدیران فرهنگی

  • کسب آمادگی روحی و معنوی و رعایت اخلاق اسلامی
  • سرعت، همراه با دقت
  • تزریق روحیه وجدان کاری به نیروها
  • توجه به کادرسازی و تربیت مدیران پس از خود و واگذاری مسئولیت به دیگران در زمان لازم
  • تعامل با مشاوران و نخبگان
  • منبع نشاط و امید بودن در مجموعه

سطح چهار   برخی از سر فصل های سطح چهار: شناخت فرآیند مطلوب تحول فرهنگی   10جلسه

 

سیر تاریخی تحولات فرهنگ در ایران

  • پیشینه غنی فرهنگ ملی (باستانی) و تأثیر اسلام برآن
  • شکوه و اوج ادب و هنر در دوران صفویه
  • تهاجم فرهنگی غرب بعد از رنسانس
  • انحطاط فرهنگ تا قبل از انقلاب
  • انقلاب اسلامی و عرصه فرهنگ
  • رو به رشد بودن روند پیشرفت فرهنگی نظام اسلامی

 

سیر تحول از فرهنگ موجود به فرهنگ آرمانی انقلابی

  • فاصله داشتن از فرهنگ آرمانی و لزوم حرکت پرشتاب به سمت آن
  • شناخت وضعیت موجود فرهنگ

 

نقاط قوت فرهنگی

  • برخورداری از فرهنگ عمیق و تاریخ عریق و ظرفیت زبان فارسی در انتقال فرهنگ انقلاب
  • رشد اخلاق اسلامی و تربیت عناصر فرهنگی – هنری انقلابی
  • ایجاد روحیه‌ی خود اتکایی و خودباوری و گسترش روحیه و فرهنگ جهادی
  • نجات کشور از فرهنگ منحط غرب و ایجاد جسارت تعرض به فرهنگ غرب
  • گسترش فرهنگ اسلامی و پایبندی به مبانی و ارزش های انقلاب
  • ترویج فرهنگ قرآن در جامعه

 

نقاط ضعف فرهنگی

  • عدم پیشرفت فرهنگ به تناسب دیگر پیشرفت‌های نظام
  • مظلوم بودن فرهنگ در کشور و کمرنگ شدن روحیۀ انقلابی در گذر زمان
  • عدم برخورداری از هنر منتقل کننده محتوای فرهنگی انقلاب
  • بروز غلفت‌ها و گستاخی‌ها در اثر کوتاهی مسئولان فرهنگی

 

فرصت های فرهنگی

  • نشر هویت اسلامی در بین مسلمانان جهان وگرایش به معنویت و اسلام در جهان
  • شکل گیری بیداری اسلامی و گسترش روحیۀ امید بین مستضعفان و استکبار ستیزی
  • ایجاد روابط دوسویۀ فرهنگی بین انقلاب اسلامی و بیرون از آن
  • احیای فرهنگ اسلامی و گسترش گرایش به حجاب

 

تهدیدهای فرهنگی

  • مقابله زورمندان عالم با فرهنگ انقلاب و تلاش برای تخریب اسلام در افکار عمومی عالم
  • تلاش برای مأیوس کردن ملت و مسئولان از رسیدن به اهداف انقلاب
  • متهم کردن نظام به عدول از اهداف اولیه‌ی انقلاب

 


هدف‌گذاری فرهنگ مطلوب

  • تعریف فرهنگ آرمانی
  • شاخصه‌ها و ویژگی های فرهنگ مطلوب
  • استقلال
  • اسلامی بودن
  • اقتدار
  • پرورش استعدادها و خلاقیت نهفته‌ی انسان ها و تحقق عبودیت در انسان ها (ایمان و تقوا)
  • گسترش اخلاق الهی و تربیت اسلامی و گسترش دین و ولایت الهی در همه ابعاد زندگی انسان
  • حاکمیت فرهنگ ایثار و شهادت و فراگیری فرهنگ انتظار موعود
  • اقامه‌ی شعائر دینی و مبارزه با همه ی صور فساد و زمینه سازی ایجاد تمدن اسلامی
  • حفظ روحیه ضدیت و مقاومت در مقابل همه ی زورمندان عالم
  • اهداف کلان در اهداف آرمانی

 

موانع توسعه فرهنگی

  • جمود و تحجر
  • تعریف تحجر
  • راهکار تحجرزدایی
  • خودباختگی عناصر جبهۀخودی در مقابل شخصیتهای جبهه‌ی دشمن
  • تردید در پایبندی نظام به آرمان‌های خود
  • ورود عناصر جبهه خودی به دعواهای خطی و حزبی
  • عدم توجه مسئولین به گزینش استعدادهای جوان و انقلابی
  • دنیاطلبی و جلوه‌های فریبندۀ آن
  • تفاوت تهاجم فرهنگی با تبادل فرهنگی و ویژگی های فرهنگ غربی
  • اهداف، ابزار و روش های تهاجم فرهنگی غرب
  • راه‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب
  • تعصبات قومی و نژادی
  • غرب‌زدگی و تقلید از فرهنگ غرب
  • سایش جبهۀ خودی فرهنگی
  • تهاجم فرهنگی

ثبت نام

 

شرایط عمومی و اختصاصی سطوح یک و دو

  • لیسانس   یا سطح دو حوزوی
  • حداکثر سن 45 سال
  • تعهد کتبی جهت حضور، وقت گذاری و انجام تکالیف علمی محوله
  • دارا بودن سوابق فرهنگی، پژوهشی و .... مرتبط
  • موفقیت در مصاحبه حضوری

 

نحوه ثبت نام

افراد علاقه مند و واجد شرایط می‌توانند به یکی از دو روش زیر ثبت نام اولیه خود را انجام دهند:

  1. مراجعه به سایت razavi.aqr.ir ،بخش نشست تخصصی رویش فرهنگ
  2. ارسال عبارت "رویش فرهنگ" ، " نام و نام خانوادگی" ، و "شماره تماس" به سامانه پیامک 300002020

 

مکان برگزاری مصاحبه

حرم مطهر – صحن جامع رضوی – سر درب غربی- سمت راست – اتاق الف

ارائه‌ی عکس 4*3 ، کپی شناسنامه، کارت ملی و مدرک علمی و همچنین رزومه‌ی فرهنگی پژوهشی به هنگام حضور در مصاحبه الزامی می‌باشد.

 

زمان برگزاری نشست ها

سطح یک: از ابتدای دی تا ابتدای بهمن

سطح دو: از نیمه‌ی بهمن تا انتهای اسفند

سطح سه: از نیمه‌ی فروردین تا انتهای اردیبهشت

سطح چهار: از ابتدای خرداد تا نیمه تیر

 

مکان برگزاری نشست ها

دور برگردان منتهی به حرم، نواب صفوی 8، مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، به سایت razavi.aqr.ir مراجعه کرده یا با شماره 32244342 تماس حاصل نمایند.

 

 

 

 

 

اخبار و متن سخنرانی های سطح یک:
- برگزاری آیین افتتاحیه سلسله نشست‌های تخصصی «رویش فرهنگ»
- پخش سلسله نشست‌های تخصصی «رویش فرهنگ» از رسانه ملی
- هنردینی عزت کشور را به دنبال دارد
- بررسی رشته ها و قالب های هنری با رویکرد فرهنگ
- چیستی فرهنگ و ابزارهای انتقال آن
- انقلاب اسلامی هویت غرب را به چالش کشید
- اجرای امور فرهنگی، به نسخه‌های مهندسین فرهنگی احتیاج دارد
- بررسی وضعیت هنر در جهان امروز
- کارکرد قالب های ادبی به عنوان ابزار انتقال فرهنگ
- نشست «رویش فرهنگ» نتیجه مطالعات 3 هزار صفحه‌ای محققان است
- شناسایی ابزارهای جدید ارتباطی برای تبلیغ دین امری ضروری است
- خط مشی فرهنگی باید منطبق بر اندیشه‌های دینی باشد
- هدف استکبار جهانی مقابله با گسترش فرهنگ دینی است
- غرب، به فکر نابودی هنر و فرهنگ های سنتی است
- هنر، تجلی لطف خدا در فطرت انسان است
- برگزاری آزمون سطح یک سلسله نشست‌های تخصصی «رویش فرهنگ»

اخبار و متن سخنرانی های سطح دو:
- دومین سطح از سلسله نشست‌های «رویش فرهنگ» برگزار می شود
- بررسی دیدگاه های فرهنگی مقام معظم رهبری در «رویش فرهنگ»
- قرآن، کتاب جامع فعالیت های فرهنگی اسلامی است
- قانون اساسی فرهنگ، قرآن است
- بررسی قالب های تبلیغی در زمینه فرهنگ خطابه و تبلیغ
- نقش قالب های مکتوب و مطبوعاتی در زمینه فرهنگ
- کتاب مادر همه تمدن هاست
- کتاب باید به عنوان یک نیاز در سبد کالای خانواده قرار گیرد
- بررسی قالب های تفریحی و ورزشی در عرصه فعالیت های فرهنگی
- ورزش در فرهنگ دینی، یک قالب تربیتی متعالی است
- بررسی رسانه های نوپدید در عرصه فعالیت های فرهنگی
- جهانی سازی فرهنگ اسلام دردنیای مجازی امری ضروری است
- بررسی نقش خانواده و مسجد به عنوان بسترهای ویژه برای کار فرهنگی
- مسئله محوری،‌ شاخصه فعالیت های جهادی است
- مساجد بهترین بستر برای فعالیت های فرهنگی محسوب می شوند
- تربیت دانش آموزان بدون همکاری والدین امکان پذیر نیست
- بررسی مناسبت ها و موقعیت های ویژه برای کار فرهنگی
- مبانی تمدن اسلامی، سرمایه عظیم اجتماعی جهان است
- آزمون سطح 2 نشست‌های تخصصی «رویش فرهنگ» برگزار شد

 

فیلم سطح اول:
- رویش فرهنگ در یک نگاه
- سلسله نشست های تخصصی رویش فرهنگ
- سلسله نشست های رویش فرهنگ، قسمت اول
- سلسله نشست های رویش فرهنگ، قسمت دوم
- سلسله نشست های رویش فرهنگ، قسمت سوم
- سلسله نشست های رویش فرهنگ، قسمت چهارم
- سلسله نشست های رویش فرهنگ، قسمت پنجم
- «رویش فرهنگ» - نشست هشتم
- سلسله نشست های رویش فرهنگ، قسمت نهم
- سلسله نشست های رویش فرهنگ، قسمت دهم
- سلسله نشست های رویش فرهنگ،قسمت دوازدهم
- سلسله نشست های رویش فرهنگ، قسمت سیزدهم

فیلم سطح دوم:
- آغاز سطح دو سلسله نشست های رویش فرهنگ
- آشنایی با قالب های کارآمد فرهنگی - قسمت اول
- آشنایی با قالب های کارآمد فرهنگی - قسمت دوم
- فهم مفاهیم قرآنی و تدبر در قرآن
- قالبهای تبلیغاتی و ترویجی
- بستر های کار فرهنگی
- قالبهای تبلیغاتی و ترویجی مکتوب
- اهمیت حفظ قرآن
- نیازهای محتوایی و قالبی در عرصه تولید
- مراحل رسیدن به فرهنگ قرآنی
- تدبر در قرآن
- کتاب، مادر تمام تولیدات فرهنگی
- قالبهای تبلیغاتی و ترویجی
- نیازهای محتوایی و قالبی در عرصه تولید
- فرهنگ مطالعه و کتابخوانی
- تفریحات و سرگرمی
- فعالیت های عقیدتی-تربیتی

تصویر سطح اول:

- نخستین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی «رویش فرهنگ»
- سلسله نشست های تخصصی رویش فرهنگ


تصویر سطح دوم:
سلسله نشست های رویش فرهنگ (جلسه ششم از سطح دو)

طراحی شده توسط شرکت توان دید آتی